Visuell identitet

Alle museene i Anno har en felles visuell identitet.

Den bærende ideen i profilen er at det handler om TID, og den spiller både på navnet vårt, Anno – som betyr år – og vår visjon «Kunnskap om fortid – engasjement i samtid». Profilen er utarbeidet av Kongsvinger-byrået Leidar Creative i 2014, og videreutviklet av Tweed design på Hamar i 2017.

Kommunikasjonssjefen i Anno er profilansvarlig. Ta kontakt hvis du har spørsmål om bruk av profilen, eller trenger  logo i andre filformater. Nedlastbare logoer i CMYK/PDF og RGB/PNG finner du nederst på siden.

Profilmanual

Kontaktpersoner

Nedlastbare museumslogoer

Under finner du logos for våre avdelinger. PNG/RGB passer i f.eks. Word og til bruk på nett, mens PDF/CMYK benyttes som original i trykksaker.

Anno museum logo
Domkirkeodden logo
Glomdalsmuseet logo
Kirsten Flagstad museum logo
Klevfos industrimuseum logo
Kongsvinger museum logo
Kvinnemuseet logo
Norsk skogmuseum logo
Norsk utvandrermuseum logo
Norwegian Emigrant Museum logo
Musea i Nord-Østerdalen logo